#7 Godam Hidup - Mendinginkan Semula Suhu Bahang Dalam Bilik Anda


         Pasti ramai diantara kita mengidamkan paling kurang sebuah unit penghawa dingin berada di setiap rumah kita bukan. Tambahan pula, semakin lama semakin dunia mengalami pemanasan global yang agak melampau dan pastinya Malaysia paling merasai kesan tersebut. 

Lagi-lagi, orang yang lebih merasai bahangnya tu pastinya orang yang mendiami rumah yang beratapkan zink atau rumah yang terletak di kawasan lebih tersorok dari laluan angin. Time tu, mulalah kipas kat rumah tu kalau boleh kita nak je putarkan speed kipas tu sampai 100 bersamaan kelajuan helikopter mungkin. haha Tak pun ada antara letak kipas meja depan-depan kepala tapi bahang tu tetap terasa juga. Kalau boleh nak je masuk dalam peti ais sebab tak tahan sangat kan? Huhu, jangan bimbang anda masih boleh godam hidup anda dengan cara ni nanti.

Kalau nak ikutkan, cara-cara nak dinginkan bilik ni dah ramai pun yang ajar kat YouTube. Siap diorang modified kotak gabus (polisterin) lagi untuk jadikan kotak tu ala-ala air-cond. Haha, tapi jangan risau, cara yang saya kongsikan ni serius mudah je dan tak perlukan kos yang mahal pun.. mesti suhu bahang dalam bilik anda tu akan berkurang punya, InsyaAllah :)  






2 Komen cool " #7 Godam Hidup - Mendinginkan Semula Suhu Bahang Dalam Bilik Anda "

hahaha insha allah. mesti rasa sejuk punya